måndag 21 december 2009

Fattig Julklapp MTR!







Detta år glider sakta mot sitt slut och i och med detta är dags för våran årliga julklapp.
Vad är jag värd det här året, för all slit och svett och psykiskt terror jag fått uppleva? Jo det skall jag berätta, en necessär som är masstillverkad som max har kostat fem kronor och en sketen handduk.
En påse ris hade kommit mer till användning än den här sketna plast saken.
Sedan fick vi en almanacka, vilket vi måste ha inom detta jobbet, speciellt vi som springer som DK- dagkommenderade.

Dagens höjdpunkt var när de delade ut vårat årskort, nu är det så att vi kan få skattat eller oskattat årskort och det har man kunnat välja som man vill.
Idag fanns det dock en ansökan om det oskattade kortet, du skall beskriva innerligt hur du tar dig till och från jobbet, hur du reser på din fritid osv.
Sedan skickas denna blankett in och det tar ca fem arbetsdagar för någon ärthjärna att bedöma om du har rätt till ett oskattat kort. Seriöst. Inte för att jag skulle ha ett sådant, jag har faktiskt skattat för mitt precis som så många av oss, men en då, hetsjakt efter massor med människor.
Skall våra privatliv börja kartläggas också?
Inte nog med att vi fick ett nytt Access (årskort) kort, vilket jag tyckte var skit konstigt, varför inte tanka på det gamla vi redan hade????? Det kostar ju onödiga pengar samt så måste jag påpeka miljöaspekten i det hela, det kan ju inte vara bra att spotta ur sig mijontalskort bara så att man gör motsatsen till tanken med det hela. Vi skall ju bli effektiva osv. Varför tankas då inte vårat kort på precis som alla andras?????
Vi får väl se vad MTR bjuder på nästa år, förutom förbjudna kisspauser, fattiga necessärer och mer diktatur.
Tack för mig god jul och gott om vi inte hörs innan dess.
MVH XXX

Inga kommentarer: