måndag 21 december 2009

Ren idioti eller ren stress???

Måste få berätta lite som hänt de senaste dagarna...

Förstörd remsa?
En dam kommer fram till kollegan och sträcker fram sin nyinköpta remsa och talade om vart hon skulle. Kollegan stämplar, damen tar emot remsan, tittar och blir blir synbart upprörd. -Du har besudlat min remsa, sa hon. -Va? svarade kollegan synnerligen förvånad. Jag stämplade precis så många klipp som din resa behöver, varken mer eller mindre, försökte kollegan. -Men min remsa är besudlad, sa hon än mer upprört.. -Men jag förstår inte... ...nu är min kollega förvirrad... ...det är två klipp, precis som det ska vara! Vad är problemet? Nu var damen högröd i ansiktet, och nästan skrek. Nästan... -Men stämpeln är upp-och-ned. SL-Center eller Kundtjänst måste kunna rätta till denna blamage. Minst med en ny remsa, sa damen. Visst, svarade kollegan uppgivet, du ringer 08 - 686 1010 till kundtjänst!

Inställda tåg?
-Går det inga tåg åt andra hållet, frågade kunden min kollega.
-Jo, det gör det säkert, men vilket håll avser du?
Kunden pekar mot skylten och säger att tågen går bara till Fruängen och Norsborg. På den andra skylten står det "Ingen påstigning". Har ni bara tåg åt ena hållet nu-mera?


Och, avslutningsvis vill jag bara berätta om att det tydligen krävs ett mått av intelligens för att passera ut genom spärrarna. En kille, som drog en barnrullstol framför sig, lyckades med mycket möda och stort besvär tråckla sig igenom en spärrkarusell med nämnda rullstol, när jag påpekade att det hade gått bra att få gå genom grinden. Då pekar han finger åt mig och går... Där fick jag för att jag ville vara vänlig...

God Jul till Er alla!!!! =)

Inga kommentarer: