tisdag 22 december 2009

1-minuts-regeln eller Vänligen vänta tills kundservicevärdarna kommer....

Såg ni på stockholms lokalnyheter i går morse? Där beskrev de att det numer inte får vara tomt i spärren ens en minut. Men så bra! Kan se framför mig när en stackars kund har ramlat i rulltrappan; Lessen, men jag får inte gå härifrån. (För då får företaget böta och det vill de inte.) Du får vänta tills det kommer en kundervicevärd så ska jag hjälpa er. Eller; Jaha, det har ramlat någon på spåret? Ja, jag ska ringa, men jag får inte kommma ner och hjälpa till, för jag får inte lämna spärren. Eller; Jo, jag vet att det lukar skit, men alla kundservicevärdar har slutat för dagen (alternativt inte börjat än) så jag har inte kunnat gå på toaletten...

*suck*

Må det aldrig hända något i tunnelbanan...

Inga kommentarer: