fredag 1 januari 2010

SL´s Kundtjänst säger en sak och vi i trafiken gör en annan!

Dessa förbannade högtider och trafik problem. Det är brukligt för min egen del att arbeta både jul och nyårs helgerna, och för varje år som går blir detta fenomen bara krångligare och krångligare.

Till och börja med skall jag väl upplysa alla läsare till att Tunnelbanan trafikerar med halvtimmes trafik efter klockan 15.00 på Julafton. Detta i sig ställer till det en hel del, kunder hinner inte med sina anslutningar och det blir mitt fel.
Dock så tänker jag inte gnälla om detta, utan till min fascination så trafikerar tunnelbanan på sitt sätt och roslagsbanan, bussar osv. på ett annat och det blir ett eländigt kaos av allt. Inte nog med att vi har våran egna tidtabell och andra har sina så hör och häpna ger SL kundtjänst ut fel information, samma lika som reseplaneraren på sl.se och jag får innerligt skämmas, som en kär kollega uttryckte det. Skämmas när jag jobbar samt när jag går hem från jobbet och kommer till jobbet. Skall det verkligen vara så här?

Som dagen till ära, nyårsdagen, då trafikerar tunnelbanan hela natten men hur går övriga trafiken, den som visste! SL kundtjänst säger en sak medan tex. Roslagsbanan, Lidingöbanan, Nockebylinjen osv. säger en annan och busstrafiken skall vi inte ens tala om.
Huller om buller, och ingen kommunikation mellan bolagen. Jag måste som sagt säga att jag skäms för era(SL´s) vägnar för på självaste julafton hade jag en drös människor som kom och fråga om Ekerö bussen var inställd, eftersom de stått och väntat en bra stund. Det visade sig att alla dessa människor hade fått fel information från kundtjänst, det gick nämligen ingen buss vid 19.30-20.00 snåret utan nästa avgång var ca 00.48 helt befängt och jag fick skämmas, innerligt skämmas. Vad säger man till människor som har blivit felinformerade av självaste SL´s kundtjänst.
Kan vi inte bara kompromissa att alla trafikerarar som en lördag? Måste alla ha egna tidtabeller och gå enligt ens egna dagar.
Jag blir så trött! Trött!
Tack SL att ni förgyller våran redan så underbara diktatur tillvaro.
MVH: XXX

Inga kommentarer: