fredag 30 oktober 2009

Veolias tid rinner sakta men säkert ut, tick tick tick....

Jag fick celebert besök igår från min enhetschef, han kom och ärade mig med sin närvaro. Han påpeka att Veolias tid höll på att rinna ut, vilket han har helt rätt i för på måndag är det MTRS tur att driva tunnelbanan.
En ny tid, en ny regim och framför allt en ny diktatur.

Enhetschefen informera mig om att det kommer hända en hel del under de första hundra dagarna, han påpeka att min dator inte ingick i inredningen.
Sedan så informera han om den nya “2 minuters regeln”
Ja, spärrlinjen skall tydligen 100% sluten “at all time” inga undantag. Så med andra ord får vi tydligen två minuter på oss att gå på toa, värden som står i biljetthallen skall då komma och avlösa oss från eländet.

Följande innebär att om vi inte har en värd inom räckhåll så måste vi ringa för en sådan person, vänta, tills denna har dykt upp då vi måste på toa, eller av annan anledning måste lämna spärren.
Okej, till och börja med så tar det någon minut att packa ihop sina saker, men då vi blir avlösta skall kunden stå och vänta så att den andra kan ta över.

Humor, detta kommer inte innebära en massa konflikter? Eller!
Vi skall be kunden vänta dessa två minuter osv. Shit give me a break!

Alla som har en aning om hur det är att ha en stressmage vet att det handlar om snabba ryk när man måste på toa! Skall man behöva stå och vänta på en person när man behöver gå på toa, Pronto! I don´t think so! Lycka till.

Sedan var det här MTR bladet som kom ut, vad MTR strävar efter, åter igen måste jag säga att det var jävla tjat om hur vida vi skall bli bäst osv.
Men seriöst, hold up!
Det stod absolut inte ett jota om att satsa på personalen och göra oss nöjda, glada få bättre arbetsmiljö förhållanden osv. så vi kan koncentrera oss på att bli bättre.

Nej!!!!!!!!!!!!!! utan kunden, kunden, kunden!!!!!!!!!!!!!!!!
Brukar man inte se om sitt eget hus innan man börjar på att bygga på någon annans hus? Inget förvånar mig längre, och kommer det bli bättre??? Jag är skeptisk.

Sedan en sista sak om dessa värdar som skall stå ute, och göra vad?
Helt fantastiskt, det skall stå en Nisse och hålla mig sällskap till nattetid!
Låt mig skratta!

Anyway platsforms värdarna lär inte heller ha det lätt, till och börja med, tänk er en fredagskväll ungdomarna sitter och hinkar i sig bira och där kommer det en värd och säger till dom med vänlig röst att det är förbjudet att förtära alkohol i tuben. “smack” Han får stryk. Ja jag tycker vi lägger mycket nytta på kunden!
Kunden kommer aldrig vara nöjd, inte när det gäller tunnelbanan! Never ever!!!!!
Tro mig, vi är inte vatten värda!
Vi får se vilken diktatur det blir den närmaste framtiden, enjoy!
Med vänlig hälsning XXX
Ps. trevlig helg

Inga kommentarer: