tisdag 3 november 2009

Välkommen till en ny regim, hell yes för diktatur!

Välkommen till den nya regimen, diktaturen i tunnelbanan som heter MTR. Jag har väl inte känt av någon större väsentlig skillnad än så länge. Den enda skillnaden är att allt som heter Veolia är bort plockat från spärrarna. Samt att det har anställt några bort komna värdar som inte gör ett väsentligt skit.

Jag läste på lucknuckans (lucknuckan.blogspot) sida att det hade kommit ut pennor och dylikt, men jag har inte sett ett skit.
Men som sagt, inget förvånar mig, allt får ben på detta företag, det kanske var sådana engångspennor som man slängde efter att ha använt skiten en gång.
Jag fick även veta från kollegan, stationsvärden som arbeta i helgen att det fick öppna ett stort paket då innehållande pennor osv. men att det kom ut kaffe, te, socker, mjölk. Men det enda som fanns kvar av detta i måndags var mjölken, hör och häpna allt var stulet från Tekniska Högskolan till Mörby Centrum.

Jag älskar att arbeta här, det är fan inte en stund som är tråkig! Jag var ironisk! Sedan måste jag även kommentera detta blad som har kommit med posten från MTR som även Urspårning (ursparning.blogspot) tar upp. Seriöst, ett jävla tjat om att bli bättre, guld och gröna skogar, bla Bla bla..
Give me a break, satsa på att personalen mår bra, så ser man kanske någon skillnad i arbetet.

På tal om personalen hörde jag att de funderar på att låta personalen börja stänga stationerna igen, spara in på ordningsvakterna. Låt mig säga så här, jag tror aldrig att facket kommer att godkänna detta. Det finns en anledning varför ordningsvakterna stänger, för ett antal år sedan så vart en kollega svårt misshandlad när han höll på att stänga. Kan ni tänka er att stänga någon större station en lill lördag! Ha, ha man skulle ju en då bli tvungen att ringa ordningsvakterna för backup. Usch va trött jag blir!
Med vänlig hälsning XXX

Inga kommentarer: