onsdag 28 oktober 2009

Hör och häpna.

Igår var jag äntligen ledig, efter löningshelgen var jag mottligt road kan jag säga. Ledigheten behövdes om inte annat för mina stackars trasiga nerver, för om jag hade behövt arbeta och sitta fast i kuren en dag till hade jag garanterat löpt amok på kunderna.
Jag stödjer absolut inget våld, men tanken var lockande att ta livet av, eller misshandla eller utföra några andra riktigt torterande, sadistiska saker på en eller flera idioter.

Ibland när jag sitter och arbetar och det dyker upp någon kund som skriker och gassar framför mig, då blir det att man stänger av, man hör inte.
Utan istället spelas det upp ett filmklipp i hjärnan, hur jag sakta tar upp en pistol, lossar ett skott och tar livet av denna kund, hjärn rester och substanser och blod smattrar sig fast på glaset och jag sitter där helt lugn och harmonisk, tar upp min metro och fortsätter att läsa.
Jag vet, jag har arbetat här allt för länge.

Men tillbaks till gårdagen, jag hämtade ut paketet med MTR kläder och jag kan säga att jag vart nöjd, jag slapp att åka in till staden och byta ut uniformen, som en då hade resulterat i att de inte hade haft några kläder åt mig. Jag måste säga att allt tjat och min envishet lönar sig, eftersom de har skickat allt i herrkläder, tack och lov säger jag bara. Annars hade jag sett ut som en clown, jag skojar inte! Jag vill inte ens tänka på vad jag hade utfört för kupp om det inte hade passat.
Ha en trevlig fortsatt kväll
Med vänlig hälsning XXX

Inga kommentarer: