fredag 9 oktober 2009

Var är min uniform?

Med mindre än en månad kvar innan MTR tar över verksamheten och över en månad sedan jag beställde uniformen så undrar jag bara: När kommer den?

Jag vet också att när den väl kommer så måste jag åka för att byta ut vissa uniformsdelar. Vi är väl inte så många men vi finns faktiskt, vi som inte bär långbyxor och inte kan tänka oss att göra det i framtiden heller. Jag tillhör den gruppen.

MTR har nämligen valt att göra startpaketet utan att kjolen ingår. Varför i hela friden skulle det vara besvärligare att plocka samman ett startpaket innehållande en kjol? Istället ska vi åka tillbaka med byxorna för att byta dessa mot kjol.

I mina ögon verkar det inte som om varje uniformsbeställning hanteras individuellt, utan att man har plockat samman 300 paket i samma storlek och skickar ut dessa. De räknar kallt med att det ska bli en myrvandring av personal som vill byta plagg. Så varför har de då ställt en massa frågor om våra storlekar på alla plagg om inte beställningarna ska hanteras individuellt?

Jag vill inte heller ha långärmade skjortor, vilket jag är tvungen att ta emot. Skjortorna kan inte heller bytas, det fick jag minsann veta när jag skrev på mitt anställningsbevis. Vill man ha enbart kortärmat blir det till att byta med någon kollega som vill ha långärmat istället. Visst, det går väl att klippa av och fålla men ska vi verkligen behöva göra så?


Jag hoppas verkligen att det här inte är en fingervisning om hur MTR ser på sin personal. MTR och MTR förresten, jag har inte träffat någon från MTR ännu, bara folk från Adecco.
Lite lustigt, om ett företag ska ta över en verksamhet så måste man väl finnas på plats med folk där verksamheten är, eller det kanske räcker om man är där när pengarna börjar trilla in.

Inga kommentarer: