torsdag 8 oktober 2009

Varför denna ovilja att betala för sig?

Jag vet, det har dryftats här förut, men jag förstår verkligen inte varför det är så många som inte vill betala sin biljett. Är det en sport? Eller är folk så fattiga att de köper på McDonalds/klädbutiker/mataffärer/(valfritt alternativ) hellre än betalar sin biljett? Eller de som tycker att de är så smarta när de drar sitt kort för både sig och sin kompis alternativt en annan trafikant? Och det är inte bara ungdomar som plankar. Alla åldrar, från ung till gammal. "Favoriten" är den äldre tant med rullator som tråcklade igenom både sig och sin rullator. Förvånansvärt många kryper även under spärrkorset. Jag undrar om de vet vad som finns på stengolvet de kryper på?

Och hur många är inte de som har ogiltiga biljetter/kort? Och som dessutom skäller ut mig för att jag har fräckheten att be dem betala! Ja, jag är verkligen fräck! Jag vill att du som åker tunnelbana faktiskt gör rätt för dig. Och nej, det är inte dyrt i tunnelbanan. 2 kuponger kostar det att åka till alla t-banestationer! Maximalt fyra kuponger kostar det att få åka i HELA Stockholms län. Och då gäller dessutom din biljett i två timmar, mot tidigare en timme som den gör om du köper två eller tre kuponger.

Du som har problem med det, skäll inte på mig. Ring till kundtjänst istället på 08-686 10 00. De har betalt för att ta emot klagomål, det har inte jag.

Inga kommentarer: