lördag 10 oktober 2009

*Suck*

Uniforms helvetet har bara börjat!
Idag fick vi ut en lapp i alla spärrar att vi skall personligen ta oss till slussen med alla gamla uniformskläder och vi blir kompenserade, vi får två timmar “tid åter” av besväret. Frågan lyder fortfarande, som hos en hel del andra kollegor, vars fan har min uniform tagit vägen? Skall jag verkligen behöva sitta här i mina civila kläder med den där informations västen i högsta hugg?

Inte nog med detta problem, så arbetar jag på en nyombyggd station, á la Alvik. Jag måste påpeka att den utvecklingsstörda idiot som har konstruerat denna så kallade spärrlinje inte hade en hum om hur det är att arbeta ute på fältet. Utan denne bestämde sig rent av praktiska skäl, vilka jag inte kan förstå mig på, att bygga denna idiotiska spärrlinje.

Inte nog med att jag har en hård belastning redan som det är, med tusen och åter tusen resenärer som passerar genom dessa vändkors. Så skall spärrlinjen läggas ca 7 meter ifrån mig. Hallå!!! IDIOT!! Alla som kommer ner måste då gå till mig naturligtvis, en onödig runda, men sedan irrar de runt och förstår inte vars de skall gå in för att sedan ta sig ner till tågen. Det finns alltså en grind i mitten, med en blinkande grön lampa som indikerar att det är öppet, dock så är den inte tillräkligt stor eller synlig för att boskapen skall förstå detta, istället så står de i vändkorsen och skriker åt mig. Som om jag allmänt skulle sitta och jävlas med dom, det är verkligen jag som har konstruerat denna skiten! Seriöst, jag blir galen! Detta är katastrof, helt sanslöst felknullad station, kan vi bara ta och spränga skiten i luften?

Jag är så fruktansvärt trött på detta, kan inte bara lövhalkan sätta igång så att tågen står still. Om inte allt detta vore nog så kan väl människor skaffa sig information om Roslagsbanan, den rullar faktiskt igen, skall det vara så svårt att förstå detta!
Ja, ja, inget förvånar mig längre! Vart idag tipsad om att det finns någon slags rörelse av rejvare som skall ockupera en tunnelbane vagn idag och festa satan, kan detta inträffa på Röda linjen! Snälla!
Ha en trevlig helg Med vänlig hälsning XXX

Inga kommentarer: