måndag 10 november 2008

Julklapp och ett julbord:)

Kallt och eländigt väder samt en enstaka glimt dagsljus får väl vem som helst att bli deprimerad. Vi som arbetar inom trafiken fick i dagarna ett brev om Julklappen i år. Det var i stil med, Kära medarbetare då va det dags igen, i år får ni en julklapp ett populärt sällskapsspel för ca. 250kr eller så kan ni välja att ge bort julklappen i form av dessa ca 250 kr till BRIS.
Följande får mig förbannad, jag behöver inte någon som utövar/utför godheter för mig! Speciellt inte min arbetsgivare, jag donerar pengar varje år till olika organisationer och gör min del, tro mig! Jag vill inte att Veolia skall donera några pengar i mitt ställe och till någon organisation jag själv inte valt. Don´t get me wrong, BRIS är det inget fel på, jag stödjer dem men jag vill själv välja vem jag donerar vad till Allright?!
Samt så stör det mig att vi slavar i trafiken dag som natt, år in år ut, vi har inget status yrke direkt, vi får utstå så mycket skit så får vi detta slängt i ansiktet.
Varför skall vi inte då få en julklapp? Är vi inte ens värda det? Sällskapspel, ja du med värde 250kr lär vara plockepinn om ens så, kalla mig självisk eller vad som helst men jag skall ta mig fan ha mitt plockepinn om det är det sista jag gör!

En annan sak som gör mig nyfiken är att detta år skall vi få gå på julbord på en restaurang i stan, en ganska välkänd sådan vilket faktiskt skall bli intressant, jag återkommer med en rapport om detta vid ett senare tillfälle. Jag slutade i princip gå på julbord för åtta eller nio år sedan eftersom jag tyckte det var en av de sjukaste kvällarna som Veolia bjöd till på.
Vi stod i kön för att få mat, till och börja med så fick vi 2 stycken små potatisar 2 stycken prinskorvar, när vi väl var framme vid köttbullarna så sade jag i stil med: - snåla inte med bullarna, ös på bara. Vilket jag fick svar på av en i serveringen: - det är portionering, det är 3 köttbullar som gäller, 2 potatisar, 2 sill bitar o s v maten skall ju räcka till alla.
Sedan så fortsatte portioneringen med mina andra kollegor. Den historien slutade med att jag lämnade min tallrik och gick i ren protest och satte inte min fot på ett endaste Julbord sedan den gången. Jag hoppas att detta året blir bra, det kan ju bara inte ha blivit sämre.

Nej, dags att runda av här det är ännu en härlig och underbar dag i morgon. Med vänlig hälsning XXX

Inga kommentarer: