söndag 2 november 2008

Appropå det här med våra spärrar

Nu har man installerat indikatorer som gör att när du försöker att planka in med hjälp av det sk knixandet inte kan det längre och det tycker jag är jättebra! Men mina (!) trafikanter tycker det inte... Jag får en menande blick som säger att det är jättejobbigt - innan de tar upp sitt kort för att kunna komma in. Det här tycker jag är märkligt! Det är väl jobbigare att trixa med spärrmekanismen? Dessutom så kan de ju alltid göra sig illa när de gör så. Men då är det väl mitt fel? Fick dessutom skäll av en trafikant härom dagen för att han tyckte att det var jag, och mina kollegor, som gjorde så han inte kunde gå ut genom spärren. Eh.. ..jag har ingen kontroll över någon annan spärr än den som är närmast mig, och grinden. Det tog en bra stund innan han lät sig övertygas, och jag undrar om han verkligen blev övertygad, egentligen... Tror inte det!

Inga kommentarer: