måndag 3 november 2008

Höst - nästan vinter

Då har då äntligen hösten kommit till Stockholm. Löven är nästa borta från träden och den första frosten och tunna isen har visat sig. Man märker det också här ner i tunnelbanan genom att de flesta har mer och varmare kläder på sig. Några lysande undantag i form av unga tjejer med kort kjol men rent allmänt sett så...

Nu väntar jag bara på vintern och att julen ska ha passerat. Julen är ingen rolig högtid när man jobbar. Speciellt inte dagarna innan julafton och före klockan tre på självaste julafton. Då stressar folk och med deras stress kommer otrevligheterna och oförskämdheterna. Jag skulle önska att vi, trafikanterna och jag slöt en liten pakt. Om ni inte öser galla på mig för att jag gör mitt jobb så ska jag göra mitt jobb så bra jag kan så det går lite snabbare för dig att passera...

Så... ...har vi en deal?

Inga kommentarer: