fredag 2 maj 2008

Integritet….ett sånt fint ord.

Hur många pojkvänner du hånglade med föregående helg är mig totalt likgiltigt. Kom inte dragandes med att du vill värna om din integritet när du sitter på tunnelbanan och pratar i mobilen om dina sjukdomar. Jag vill veta vart du ska åka så att jag kan stämpla rätt antal kuponger åt dig!

Integritet, vilket fint ord va, bra att ta till när spärrisen vill veta resmålet.
Håller du däremot i en mobiltelefon är det ett ord som saknar värde och innehåll. Gnäll inte om folk tjuvlyssnar och dina små intima samtal med din käresta för stunden, hamnar på någon sida publicerade i bokform. (Det finns redan en sån bok)

- Men tänk om jag ljuger för dig då? Jag kanske bara drar till med en station.
Jaha och än sen då, det är inte din moral jag kontrollerar, det är din biljett.

Inga kommentarer: