tisdag 6 maj 2008

Det brister i omdömet samt ett nytt sätt att planka!

Ja då satt man här igen framför skärmen och ska ventilera om den gångna valborgs veckan.
De flesta hade antagligen halvdag på onsdagen och sedan ledigt på den röda torsdagen och eftersom det nu vart en klämdag på fredagen hade väl resten av paket halva veckan ledigt, i alla fall märkte vi av det som arbetade. Nej, tänker ni som läser! Ännu en bitter kärring som är trött på livet och hatar sitt arbete! Absolut inte, jag var glad för att slippa allt som hette firande, eftersom jag gillar helger så har jag valt att arbeta på dessa helt frivilligt, det jag dock hade svårt för var denna ständiga fylla som alltid lyckats krypa ner i åldrarna. Dock utgjorde också flertalet vuxna av denna berusade atmosfär.
Det är faktiskt djävligt läskigt att iaktta trettonåriga tjejer och killar som är påverkade av sin första riktiga fylla och hur sårbara dessa individer är, och hur illa det egentligen kan gå. Jag såg spya, jag såg bråk jag såg sexuella trakasserier och kaos, samt dessa lätta måltavlor som råkade illa ut.
Fy för valborg!

Sedan så måste jag, ja jag måste, nämna rabatt remsorna. Dessa härliga fynd av illusioner. Dessa 160 kronors förbannelser som vi fick informera om och ta massor av skit för! Det finns inga ord jag vill upprepa här vad jag vart kallad för.
Varför frågar du dig kanske, du novis som inte har koll, det ska jag nu berätta.
Dessa biljetter, remsor i 160kronors klassen utgick ur vårt sortiment den 30/4, med andra ord gick skiten ut, och du som trafikant kan inte resa på dessa.
Precis. Inga konstigheter där inte, men när man sitter i en spärr och dessa upprepat poppar upp framför näsan på dig, stämplade eller ostämplade så blir du rätt less på att för tusende gången säga,-hej! Denna remsa gäller tyvärr inte längre för denna gick ut den 30/4, den här gamla remsan får du lämna in på SL center, sedan vänder man på rabattremsan och visar texten o s v Detta i sin tur är väldigt irriterande för kunden för denna har ju redan i sitt huvud betalt för 160kronors remsan och vill naturligtvis ha sina pengar direkt från dig eller slippa betala en helt ny remsa, biljett.
Jag vill poängtera att informationen om detta med rabatt remsorna inte har nått bussarna eftersom de stämplar dem ännu idag, vilket blir till en idiotisk cirkel eftersom jag då i sin tur inte kan släppa igenom dessa p g a en ogiltig biljett.
De uppstår en större konflikt och jag som spärrvakt blir naturligtvis boven i dramat. Men jag har fått hänvisa en och annan till SL kundtjänst och dessa människor måste ha blivit ner ringda i veckan som var, även i dagsläget.

Jag måste säga att människor tror att de blir irriterade, va fan tror inte du att jag som arbetar med detta blir då dagligen? Ännu ett bra initiativ tagande av SL, lassa på mer skit på spärrvakterna.
Vem det nu än är som arbetar med dessa saker kan ju kanske dimpa ner från sitt kontor och arbeta en dag eller två ute på fältet eller kanske kan fråga oss, som en då har direkt kontakt med kunderna, och vad som funkar och hur vi ska komma på bättre lösningar, ännu en gång måste jag ta upp detta med kommunikation som brister och brister.
Fan! Nu är jag arg, vi skulle bli så mycket bättre på det vi gör om vi bara samarbeta! Kan vi göra kollektiv trafiken lite mer bättre och vettigare.

Sedan till dagens absolut sista gnäll, dessa 24h kort som vi numera också säljer kan förfalskas så lätt, dessa saknar även någon form av magnetremsa, så i princip säljer jag en bit papp där man kan sudda bort datumet eller stämpeln om man så vill och använda skiten resten av året. Så planka lite mera tack!
Men nog om skit snack nu, nu vill jag tacka mina underbara kollegor som håller ångan uppe och även ni trafikanter som gör vardagen lite mer spännande och roligare, ta vara på dagen Med vänlig hälsning XXX

Inga kommentarer: