torsdag 17 januari 2008

SVIN!

Idag vill jag verkligen rasa, rasa ihop och bara somna, vakna upp om ca 2 månader, ja tack! Jag måste ha vart en björn i mitt tidigare liv eller så har jag lyckan till att bli det i mitt nästa liv eftersom min stora passion i livet är att sova.
Att man arbetar i underjorden gör det nog inte bättre, eftersom man aldrig ser dags ljus i större mängder well i alla fall inte på vinter halvåret, man är som en slags zombie. Eller så kan ens vardag skildras med att flyta runt i gråzoner i någon konstig existens. Dagarna ser aldrig likadana ut, vilket är ganska givande för det mesta, men ibland vill man bara ha en dag, en enda dag då det inte händer nåt och bara vara för sig själv. Men detta drabba dock inte mig igår, för då satt jag vid Karlaplan. För det första avskyr jag det stället av hela mitt hjärta eftersom människor där är helt enkelt från ett ställe som heter helvetet, de är snobbar, överklass som inte kan bete sig och som inte äger en gnutta hyfs. De skriker de beter sig som stuckna grisar i en svinstia.
Jag är äcklad, jag ryser av avsky så fort jag ens behöver vistas på den stationen. Igår som var en Onsdag så fick jag naturligtvis sitta där och ta del av dessa små äckliga svin, när plötsligt en äldre man ramlar i rulltrappan och slår sig. Jag är där inom loppet av 1minut, ser till hur han mår, har han några skador o s v när flertal trafikanter tar tag i mig och börjar skrika över att rulltrappan står på nöd stopp. EH! Skoja inte, det finns en anledning och du trampa på honom precis! Ingen reaktion över huvudtaget, dessa människor bara fortsätter att gå frenetiskt förbi trampande på den äldre mannen.
Jag tänker dock inte utveckla vad som hände med honom o s v men denna saknad av empati, känslor eller respekt mot sina medmänniskor, det finns inte på den delen av stan speciellt inte på en station som heter Karlaplan!
Ja ja ännu en dag i underjorden XXX

Inga kommentarer: