tisdag 22 januari 2008

Ännu en kväll i underjorden:)

Så börja ännu en dag med sura miner och skällsord. Ännu ett tåg som ägde ett vagn fel och inte ville fungera korrekt, det fick följande konsekvenser: Stopp i trafiken, förseningar, XXX som informerar om störningstrafiken var tredje sekund, irriterade och fruktansvärt arga bitska trafikanter, do i need to say more *suck* Detta boskap tror tydligen att det är jag som styr över tunnelbanan från min spärr kur, jag orsakar detta problem för ren illvilja. Men för informationens skull har jag absolut inget med det att göra, jag finns på stationen för flera andra anledningar, nej, inte för att reta alla.
Jag finns framför allt här p g a säkerhetsskäl, så fort du som kund kliver innanför biljetthallen så är det jag som har ett ansvar över dig och din säkerhet det är mitt jobb, ja, kan du förstå hur bisarrt det är. Skulle det börja brinna på stationen vem är det man tar kontakt med först? Ja inte är det korvgubben uppe på hörnet direkt. Det ligger på mig som individ att vara uppmärksam på vad som händer och förse går på min station då när jag tjänstgör där. Det är mycket som föregår bakom kulisserna som du som kund inte vet, och det krävs ett psyke av stål att arbeta med trafikanter. Det är en helt annan värld av kundbemötande vi tar emot dag för dag kväll för kväll, och att du som kund inte äger vett eller etikett gör inte mitt arbete lättare. Jag har i och för sig arbetat med mycket genom åren, och jag tror inte det finns nåt annat ställe som är lika unikt när det gäller att bli så illa behandlad som här i trafiken. Men sedan blir man relativt van och anpassbar till allt, nuförtiden rinner allt av mig. Jag kan ta förolämpningar o s v men jag kontrar med en hel del, jag håller inte käften längre, det är väl en av anledningarna till att man kallas “den elaka spärrvakten”.
Men som sagt som kund tänk på hur du uppför dig, uppför du dig får du ett trevligt bemötande tillbaks. Nä nu orkar jag inget mera men, men, tills nästa gång, ta hand om varann och visa respekt XXX

Inga kommentarer: