måndag 8 juni 2009

Fler anledningar att inte betala...

Att folk plankar vet vi, och att vi i spärrarna får se det dagligdags vet vi också och alla är medvetna om att det är frustrerande att inget som vi i spärrarna kan kunna göra. Men många "kunder" har lite "fräcka" försök för att slippa klättra över grinden/spärren.

Jag har samlat ihop några här: (Har du egna "tips" så berätta gärna - jag är nyfiken)

Ursäkta, jag är inte härifrån, får jag åka gratis?
Jag har precis kommit från sjukhuset och nu mår jag dåligt, får jag åka gratis?
Det är lov, då får alla barn åka gratis (även om det är en vardag).

Jag ska bara gå igenom till andra sidan...
Får jag vinka av min kompis?
Jag ska hämta/lämna en sak/mapp/väska/-valfritt föremål- till min kompis/mamma/pappa så får jag komma in genom spärren?

Jag har biljett/kort i väskan/plånboken/-valfri plats- så du kan släppa in mig.
Jag jobbar här men glömt mitt tjänstekort hemma men det går bra att släppa in mig. (och du är klädd i civila kläder...)
Jag glömde kvar mitt kort på jobbet/i skolan, får jag åka ändå?

Jag lovar att jag inte ska åka utan jag kommer tillbaka direkt, jag ska bara...
Jag har kryckor/rullstol så nu ska du öppna åt mig!!!

Och den senaste jag hörde... (i dag faktiskt)
Kan du öppna grinden åt min kompis, som har en väska?


Ingen som kan tänka sig att visa sitt färdbevis för mig?
Ha en fortsatt bra dag! =)

Inga kommentarer: