torsdag 6 november 2008

Då har man blivit idiotförklarad igen...

Det är helt otroligt! Jag blir idiotförklarad flera gånger per dag när jag jobbbar. Inte för att jag är dum på riktigt utan för att jag faktiskt gör mitt jobb. Så här är det:
När du kommer till mig i spärren så ska du lämna över din biljett för att få en stämpel eller att jag ska kontrollera tiden på remsan. Är det så att du har ett kort så är tanken att du ska dra det i maskinen, också kallad för spärr, som finns på stationerna. En del tycker inte om det här och blir irriterad.
Men... ...eftersom det finns de som har kommit på den lysande idén att förfalska kortet så måste jag också kontrollera det. Hur ska jag inte förklara men det räcker med att du får veta att det är förbannat snyggt gjort och svårt att upptäcka om man inte undersöker kortet mer handgripligt. Så därför undersöker jag nu alla kort rent handgripligt om de inte vill dra det själva. En del är så justa att de frågar varför och då förklarar jag, naturligtvis, varför men en del tittar på mig som om jag kom från en annan planet. Några har till och med snurrat med pekfingret vid huvudet som om jag vore en idiot.
Så vad ska man säga???? Jag brukar svara att om du har problem med att jag gör mitt jobb så får du gärna ringa till Kundtjänst på 08 - 600 10 00. Skulle vara intressant att få veta hur många som faktist gjort det och vad de sagt respektive fått för svar...
Någon som vet? =)

Inga kommentarer: