tisdag 19 augusti 2008

Jag är en ond människa...

Ja, jag är riktigt elak! I alla fall enligt de resenärer som råkar ut för mig. Jag vill nämligen att ni ska dra kortet i automaten, vänta på er tur i kön och framför allt uppföra er som folk!

Ännu elakare är jag när jag påpekar att de kan ringa till SL Kundtjänst på 08 - 600 10 00 och tala om att jag är så elak som tvingar dem till att dra kortet i spärren, betala sin biljett eller stämpla rätt antal kuponger på deras remsa utan att ha "ställt fram" stämpelklockan med en eller två timmar.

Jag har haft herrar som påtalat att det här var min sista dag på jobbet, för de ska se till att jag blir arbetslös från och med i morgon. Oj! Bara för att de inte får "visa kort och passera" så ska jag bli av med jobbet??

Hm, jag har aldrig varit med om att en arbetsledning sparkat någon för att de gör sitt jobb... Har du?

Inga kommentarer: