söndag 18 maj 2008

vet du vaaaaaa?????

Vet du vaaa? Jag har köpt ny biljett - sa du när du upprört fick veta att den gamla remsan inte gällde längre och kom tillbaka med två förköpskuponger.
Vet du vaaaa? (svarar jag) Jag har just besparat dig en kontrollavgift på 1800 kronor. Undrar om du hade varit lika glad på mig om du åkt dit på det..? (Förmodligen inte)

Jag vill fortfarande hävda att företaget har gjort oss en rejäl björntjänst med remosrna när man bestämde att de ska fortsätta gälla till den 11 maj. Jag förstår inte varför - fortfarande - man förlängde giltighetstiden. Hade det inte varit bättre med att vara konsekvent? Slutar något att gälla ett visst datum så slutar det att gälla det datumet - inte en eller flera veckor senare... Som det är nu så förlängde man plågan för oss som sitter i spärren, eftersom man inte vill/kan förstå att något slutat gälla.

Genom att göra så här så visar företaget oss vad man anser om vårt arbete och vad de tycker är viktigt; våra kunder kontra vårt arbete - och man valde kunderna! Vad de tycker och vill är viktigare än att ge oss en dräglig arbetssituation och jag kan inte göra något åt det. Jag bara önskar att det kom en chef som visade oss på företaget att vi är viktiga och vi gör ett bra jobb genom att de ger oss "rätt" förutsättningar. Det här påminner mig nämligen om dålig uppfostran - exempel: Man säger en sak men efter lite tjat och gnat (alt tårar och tandagnisslan) så får man sin vilja igenom istället för att konsekvent stå för det man säger!)

Var ska det sluta?????

Inga kommentarer: