fredag 7 maj 2010

Ibland frågar man sig varför...

Jag vet att vi har dryftat det förut men jag måste ändå få ta upp det igen. Ni har säkert sett de som knixar, trycker upp sig bakom passerande trafikant eller helt sonika hoppar över spärren för att slippa betala eller använda sitt kort. Jag kan inte göra mycket åt plankarna, och MTR får ursäkta men jag struntar i om de inte vill betala. Jag släpper inte in dem så jag håller min del av avtalet som spärrexpeditörer. Men, och det är ett stort men, alla de som har kort men ändå inte orkar ta upp det och använda det. Hur jä-la bekväm får man va? Jag menar, så jobbigt eller tungt är det inte att använda sitt kort. Speciellt inte om man har det nya Accesskortet. I min värld är det ju jobbigare att hoppa över, eller kämpa med spärrkors som inte funkar med "vanlig" benknix. Så varför???
Kan tyckas vara en bagatell men jag kan ändå inte sluta upp att förundras över hur mycket jobb en del lägger ner för att slippa ta upp sitt kort/ biljett. Det är lika märkligt som när skolungdomarna inte "orkar" dra sitt kort. Naturligtvis är det just precis det som de måste göra när jag får bestämma. Men det är inte för att jag inte orkar trycka på knappen utan för att numer är de förfalskade korten så jäkla bra gjorda att det inte syns, men maskinen "känner" av om det fungerar eller ej! Så tyck att jag är barnslig, lat eller bara dum i huvudet, men du måste likafullt använda ditt kort!

Trevlig helg på er och glöm inte att visa spärrhäxan bljetten när du går förbi! Så får hon också en bra helg. (Kostar du på dig ett leende har du också "räddat" min dag.)

:-)

Inga kommentarer: