lördag 3 april 2010

Har ni märkt att det börjar bli vår?

Sitter i min lilla kur. Fylld med godis och frukt som företaget så generöst bjudit på. Ser folk som försöker knixa sig igenom spärrarna utan att lyckas. Ler lite inombords när de misslyckas. En kvinna mimade till mig "Hur ska jag ta mig hem?" när jag tittade på henne. Ja, tänkte jag, börja med att köpa dig en biljett så blir det genast lite enklare. Men eftersom jag är fullproppad med godis valde jag att hålla tyst. Men jag hade velat säga åt henne att ta en promenad i solskenet. För det är underbart ute och själv skulle jag hellre vara ute än sitta här, men som ni säkert förstår har jag inget val. Men alla ni som läser detta: Ta chansen att vara ute och njut av det fina vädret för rätt som det är så börjar det säkert att snöa eller regna igen. Och god fortsättning på er!

Inga kommentarer: