tisdag 8 december 2009

Spioner och yttrandefrihet - finns det?

Har hört ett rykte om att företaget försöker spionera och få fram vilka vi spärrhäxor är. Varför undrar jag? Vi har valt att få vara anonyma, av den enkla anlednngen att ingen ska kunna pekas ut för att man har åsikter. Och åsikter måste vi ju trots allt få ha. Målsättningen med bloggen är ju inte att kränka någon enskild person eller våra kollegor. Målsättningen är att få "lätta lite" på det vi bär inom oss i form av frustration, glädje eller vad vi nu känner när vi skriver. Ibland vill vi också bjuda på ett skratt eller dela med oss av den glädje vi känner när folk visar oss sin uppskattning. Helt enkelt skriva av oss! Och jag tycker att vi har rätt till det. Skullle nu någon känna sig kränkt av det vi skriver så får de gärna höra av sig till oss, via bloggen, så kanske vi kan rätta till det och göra honom/henne nöjd.

Men företaget ska hålla sin tassar borta! Eftersom yttrandefriheten nu är inskriven i grundlagen så tror jag också att företaget gör mest rätt i att låta oss få ha den rätten ifred.

Och om jag nu inte skriver några fler inlägg före jul så får jag önska ALLA en God Jul och Gott Nytt År!

Inga kommentarer: