tisdag 6 oktober 2009

Uniforms problem av dess like....

Nedräkningen har börjat, säcken börjar att dras ihop och snart så skall MTR ta över driften i tunnelbanan. Känns det spännande?
Skall jag vara ärlig så har det inte börjat så bra för min egen del, till och börja med fick vi medarbetare ta oss till Tekniska högskolan för att skriva under avtal o s v.

Sedan skulle det bjudas på ett nytt tjänstekort, fotograferingen gick inget vidare för min egna del, och tanten som hade rekryterats för detta sade smått irriterat att vi kan ta om fotot om jag inte är nöjd, där jag kontra, det finns ingen anledning för detta, det är tok för tidigt för mig. Sedan behöll jag det vidriga kortet. Sedan så fick vi en biobiljett och massor med information om företaget som tack för att du orka masa dig ut hit för att skriva under massa papper!!

Jag tackade även nej till den usla termosen och tur var det, för dagen efter kom jag till arbetsplatsen och där sitter min kollega sur och grinig. Jag frågade lite försiktigt om det hade hänt något speciellt men det visa sig vara den förbannade MTR termosen som hade gett upphov till hennes fenomenala humör, denna hade tydligen börjat läcka och sedan spridit ut sig i hennes väska som en tsunami som slukar ett stackars land, så allt var förstört. Vad säger man, kvalité va?!

Inte nog med allt detta så var det en annan viktig detalj som inte gick så bra för min egen del, uniformen.
Jag vet vi det här laget vilka storlekar jag har och vad som fungerar och inte fungerar.

För min egen del har jag burit herrkläder de senaste tio åren, varför då detta? Saken är den att jag är relativt lång, så ta t e x. alla damskjortor, de slutar lite ovanför naveln på mig, vilket inte ser riktigt klokt ut så det blir naturligtvis herrkläder. Benen är också väldigt problematiskt, jag har en innebens längd på 91 cm och så långa tillverkas inte i dam storlekar så ni kan ju ana hur man skulle se ut om man fick flänga runt med förkorta byxor. Detta är ingen Cirkus.

Anyway, jag stod och dividera med tanten över detta fenomen och naturligtvis ville hon envisas i att ta mina mott. Jag är inte den som är den, eftersom jag vet vid detta laget att jag har rätt, så jag bjuder på motten.
Tanten envisas att beställa ett par byxor i benlängd 86-88cm och en damskjorta som är tok för liten.

MTR tar över den 2 November då skall alla ha de nya uniformerna. Hon fråga mig argt om jag inte skulle bära denna och jag kontra med ett Nej. Eftersom jag en då måste byta allt så är det ju knappast någon större ide att skicka mig för småkläder. Men tanten sade att det skulle dom, att jag skulle få pröva dessa kläder i lugn och ro i mitt eget hem. *SUCK*

Nu menar jag på vilket slöseri med resurser detta är, här skickas det ut ett antal uniformer men hälften av dessa kommer inte passa. Så då får vi hoppas på att det finns någon vid Tekniska Högskolan de kommande veckorna som man kanske får sig en uniform. För det har kommit ut information om att, har du inte fått uniformen till den 2 November skall du bära civil kläder och ha på dig en informationsväst så människor förstår att du arbetar här. Vilket skämt. Är dessutom kläderna tillverkade i Kina så kan jag hälsa hem, det är som att försöka klä på en mammut med damkläder. Jag är fruktansvärt missnöjd.
MVH XXX

Inga kommentarer: