torsdag 25 juni 2009

Du tror att du gör dem en tjänst...

Du står där och håller upp grinden till några som ler och passerar och som inte har biljett. Du tycker att du gjort dem en tjänst, men se det tycker inte jag! Inte heller gör du dem en tjänst när de får hjälp att passera en grind genom att du antingen drar ditt kort för dem också, eller så "knixar" du så de kan trixa sig genom. Varför du tycker att du gör dem en tjänst kan jag bara spekulera i men jag vet att om färdbeviskontrollen tar dem så åker de dit rejält!. Och det gör de, förr eller senare...

Det jag tycker är tråkigt är att man inte tycker att mitt arbete är värd någon lön. För det tycker man inte om man inte betalar för sig. Och om ingen betalar så blir jag (och mina kollegor) utan arbete. Och vem ska då hjälpa dig...
...när du ska hitta din buss/alternativa färdväg?
...eller om du sitter fast i hissen?
...eller om din mamma/pappa/närstående ramlat och slagit sig i rulltrappan?

Vem ska då hjälpa dig??? Inte jag - Du vill ju inte ha mig där eftersom du inte vill betala för dig...

Fast det har du som plankar inte tänkt på antar jag...

Ha det fortsatt skönt i sommarvärmen!

Inga kommentarer: