onsdag 27 augusti 2008

Kortbetalning - ett alternativ?

Det är många som vill betala med kort i spärren - tyvärr kan vi inte hantera det. Jag erkänner att jag tycker det är tråkigt, för vi skulle ha fler som handlade hos oss, än på Pressbyrån, om det var möjligt. Och, vad som är ännu mer märkligt, är att jag blir utskälld för det! Jo, jag skämtar inte! JAG blir utskälld för att SL/Veolia-Transport har valt att vi inte ska ha korthantering. Som om jag hade en möjlighet att få säga till om den saken.
En annan underlig grej är att det finns biljettåterförsäljare som tar emot kort vid biljettsköp men - och det är ett viktigt men - de tar extra betalt. (Och då är det privata kiosker som inte är under Pressbyråns "paraply" jag närmast tänker på.) Allt mellan 3 och 5 kronor brukar kunden få betala. Varför? Som kortägare så betalar man ju till banken för att få ha kortet. Ska man sedan betala för att få betala???? Och ligger det inte i handlarnas intresse att minska kontanthanteringen så de inte blir rånade????
Näe, bojkotta dessa handlare - det är en styggelse att ta betalt för att kunden ska få handla!

Inga kommentarer: